Amazon ja Ebay kisaavat tosissaan asiakkaista ensi maanantaina

Vuoden suurin myyntipäivä.



Maanantai-aamuna Amazon täräyttää käyntiin tämän vuoden Prime Dayn eli huippuostopäivän täynnä tarjouksia erityisesti niille, jotka jo ovat tai voivat kuvitella liittyvänsä jäseniksi verkkokaupan kerhoon. Viime vuonna kyseinen päivä oli Amazonin siihen mennessä parhain myyntipäivä koskaan.

Mutta kilpailija Ebay ei aio antaa vihollisensa touhuta ilman kunnon kilpailua. Tänä vuonna yritys on uutissivusto Tamebayn mukaan panostanut aggressiivisiin kampanjoihin, joissa hinnat ovat alempia kuin Amazonilla. Ebayllä on myös ässä hihassaan – he eivät aio vaatia jäsenyyttä asiakkailta, jotta nämä voisivat hyötyä tarjouksista.

– Vältä kuukausimaksut ja saa vapaa pääsy uusiin ja haluttuihin tuotteisiin ilmaisella toimituksella ja ilman vaatimuksia jäsenyydestä – koskaan, yritys lupaa kampanjassaan.

Tieto ilman jäsenyydestä ostamisesta tulee vain muutama kuukausi sen jälkeen kun Amazon nosti jäsenyysmaksuaan Primessä. Toukokuusta lähtien vuoden Amazon Prime –jäsenyys on maksanut 119 dollaria, kun hinta aikaisemmin oli 99 dollaria.

Takaa parhaimman hinnan

Toinen kikka Ebayn hyökkäyssuunnitelmassa Amazonia kohtaan on yrityksen tarjoama ”best deal” –takuu. Takuun mukaan asiakas saa 110 prosenttia erotuksesta takaisin, jos hän löytää paremman tarjouksen muualta.

Yhdellä osa-alueella Amazon kuitenkin vie voiton maanantaina, nimittäin tarjousten määrällä. Amazon on jo ilmoittanut, että yrityksellä tulee olemaan yli miljoona tarjousta ympäri maailman kun maanantai-aamu koittaa. Ebay sen sijaan on tyytynyt muutamaan tuhanteen tarjoukseen, mutta väittää niiden olevan kilpailijaa parempia. Yhtiö lupaa muun muassa roimia alennuksia suosittuihin tuotemerkkeihin kuten Apple, Samsung ja Adidas.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Pin It on Pinterest