Verkkojätti Amazon on tehnyt viimeisten vuosien ajan paljon töitä saadakseen isot tuotemerkit myymään heidän markkinapaikallaan. Ensin he poistivat tunnettujen merkkien piraattikopiot ja monet merkit saivat tämän ansiosta yksinoikeuden alustalla.
Nyt Amazon lanseeraa uuden toiminnan, joka on suunnattu näille tuotemerkeille ja toiminta on aika iso poikkeus heidän aiempiin sääntöihinsä. Aiemmin kolmannen osapuolen myyjät ovat voineet olla asiakkaisiin yhteydessä ainoastaan asioissa, jotka koskevat heidän tilauksiaan ja palautuksiaan. Siis asioissa, jotka koskevat suoraan tilausta.
Amazon avaa nyt mahdollisuuden markkinoida suoraan jo olemassa oleville asiakkaille. Rekisteröidyt tuotemerkit voivat lähettää uutiskirjeitä asiakkaille esimerkiksi uusista tuotteista. Uusi toiminta kulkee nimellä ”Manage Your Customer Engagement” ja se paljastettiin Amazonin julkaisemassa videossa.
Eikä tämä ole liitetty vain uusiin tuotteisiin markkinapaikalla, sillä yritykset voivat lähettää sähköpostia myös erityisistä kampanjoista ja uusista alennuksista.
Uuden työkalun tarkoituksena on rakentaa asiakaslojaaliutta ja siihen on liitetty myös tilastointi, jotta näkee, miten kampanjointi sujuu.