Alpan käytetyn tavaran kauppa kasvoi 420 prosenttia

Kokonaismyynti kasvoi pandemiavuonna 25 prosenttia.

Alpakkaneuleita myyvä kotimainen Alpa kertoo tänään tilikauden, joka ulottuu viime vuoden maaliskuusta tämän vuoden maaliskuuhun, kasvusta prosentteina. Myynti kasvoi 25 prosenttia edelliseen tilikauteen verrattuna. Verkkokaupan myynti kasvoi 37 prosenttia ja käytettyjen tuotteiden myynti ponkaisi 420 prosentin kasvuun. Kivijalkamyynti laski tunnetusta syystä viidenneksellä edelliseen tilikauteen verrattuna. Alpa kertoo kuitenkin kasvattaneensa kivijalkaverkostoaan.

Tämän vuoden ensimmäisellä neljänneksellä Alpan myynti kasvoi 86 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. KIvijalkaliikkeiden myynti on kasvanut vuoden alkupuoliskolla 20 prosenttia edellisvuoteen verrattuna.

Ilmoitus

Ensimmäisellä vuosineljänneksellä myynti oli 86 prosenttia vilkkaampaa kuin viime vuonna vastaavaan aikaan. Se on iso saavutus, sillä valtaosa viime vuoden alkuneljänneksestä oli aikaa ennen koronaa. Kuitenkin sekin on huomioitava, että vaikka kasvumme on ollut merkittävää, emme saavuttaneet kasvutavoitettamme, Alpan talousjohtaja Joona Penttilä kertoo tiedotteessa ja jatkaa:

Kaiken kaikkiaan suomalaisten vaatteita valmistavien ja valmistuttavien yritysten myynti laski Suomen Tekstiili & Muoti ry:n mukaan viime vuonna yhteensä noin 5 prosenttia. Syynä on tietysti koronakriisi. Etenkin siihen suhteutettuna Alpan tilikauden kasvuluvut ovat erinomaisia.

Alpa kertoo painaneensa kaasua viime vuoden koronakeväänä ja lisänneensä tuotantoa. Varastolle oli menekkiä kylmän talven ansiosta samalla kun vastuullisuus ja kotimaisuus ovat yhä useammalle kuluttajalle tärkeitä kriteerejä.

Totta kai hieno tulos on osoitus ennen kaikkea siitä, että olemme onnistuneet tuotteidemme kanssa. Yksi tärkeä osa sitä on käytetyn tavaran palvelumme. Toteutamme kestävää materiaalikierrätystä ja palvelemme asiakkaitamme palvelulla, jossa otamme vastaan käytettyjä tuotteitamme uusiokäyttöä varten. Vastalahjaksi annamme lahjakortteja, Penttilä sanoo.

Alpa on perustettu Jyväskylässä vuonna 2012 ja se on kasvanut siitä lähtien.