Åland Post ja Maxikarkki – hyvän yhteistyön tulos

Syyskuussa 2017 pakattiin Maxikarkin ensimmäinen lähetys Åland Postilla. Siitä lähtien Åland Post on pakannut ja jakanut tuhansittain paketteja yrityksen asiakkaille ja Maxikarkki on räjäyttänyt korkealle asetetut tavoitteensa hyvällä katteella. Tämä on hyvän yhteistyön tulos, jossa molemmat osapuolet ymmärtävät toisiaan ja tähtäävät yhteiseen lopputulokseen.

Åland Post tarjoaa verkkokaupoille ympäri Eurooppaa varastointi- pakkaus- ja jakeluratkaisuja kirje- ja pakettilähetyksille, jotka toimitetaan vastaanottajille maailman laajuisesti. Päämääränä on auttaa verkkokauppiaita heidän tarpeensa huomioon ottaen ja niin että heidän toimintaketjustansa tulee mahdollisimman sujuva. Modernit järjestelmät sekä osaava ja palvelualtis henkilökunta takaa onnistuneen yhteistyön.



LUE MYÖS: Maxikarkki rikkoi miljoonan etuajassa – tähtäimessä 1,5 miljoonaa

Maxikarkki myy karkkia, limuja ja muita nk. Fast moving cosumer goods (FMCG) tuotteita suomalaisille kuluttajille. Tämä tuoteryhmä oli melko uusi Åland Postille yhteistyön alkaessa. Åland Post on aikaisemmin käsitellyt enimmäkseen pelejä, CD/DVD levyjä, väripatruunoita ja muita nk. Fast moving electronic goods, joissa lähetysten paino ja koko ovat suhteellisen pieniä.
Åland Postin varastojärjestelmä (WMS) pystyy käsittelemään eri tyyppisiä tuotteita ja järjestelmässä on tukitoimintoja esim. ”parasta ennen päiväyksille”, näin ollen yhteistyön aloittaminen. Maxikarkin kanssa oli sujuvaa.

– Karkin, limun ja sipsien poiminta ja pakkaaminen vaati Åland Postin tuotannon sopeuttamista, koska nämä tuotteet vaativat toisenlaisen käsittelyn, sanoo Mats Polviander, Åland Postin Business Area Manager. Tämän vuoksi Åland Post sopeutti mm. pakkausmateriaalit suojatakseen tuotteet 100%:sti.

Åland Postin päämääränä on tehdä Maxikarkin asiakkaiden ostokokemuksesta ”outstanding”. Tilaus on pakattava mahdollisimman nopeasti, jotta paketti saapuu vastaanottajalle luvatussa toimitusajassa. Tuotteiden tulee olla ehjät ja huolella pakatut, jotta vastaanottaja näkee, että pakkaus on tehty asiakkaan parasta ajatellen.

Matias Toukonen, Maxikarkki Finlandin Country Manager, kertoo että Åland Postin kokonaisvaltainen osaaminen ja kokemus verkkokaupasta on ollut auttava tekijä Maxikarkin nopeaan kasvuun ja menestykseen.

– Saimme kumppanin joka tuo meille lisäarvoa ja jolla on modernit varastointi-, pakkaus- ja jakelupalvelut. Olemme erittäin tyytyväisiä tapaan jolla Åland Post vastaa meidän korkeisiin laatu- ja palveluvaatimuksiimme. Yhdessä olemme kasvaneet ilmiömäisesti olemalla avoimia toistemme haasteille ja toivomuksille, sanoo Matias Toukonen.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Pin It on Pinterest