Adobe ostaa verkkokauppayhtiö Magenton

Koko paketti tarjolla.

Adobe on ostamassa verkkokauppayhtiö Magenton 1,4 miljardin euron hinnalla. Kaupan myötä Adoben tuoteportfolio täydentyy nyt verkkokauppa-alustalla.

Ilmoitus

Adoben tiedotteessa todetaan, että Magenton alusta tuo digitaalisen kaupankäynnin, tilausten hallinnan ja ennakoivan älyn yhteiseen kaupankäynnin sovellukseen, joka mahdollistaa ostoskokemukset monilta toimialoilta eli tarjolla on koko paketti markkinointityökaluista verkkokauppaan.

Kauppa antaa Adobelle myös paremmat mahdollisuudet kilpailla Salesforcea vastaan.

- Magenton avulla voimme sulauttaa kaupankäynnin osaksi Adoben Experience Cloudia, joka antaa Adobelle mahdollisuuden tehdä jokaisesta hetkestä henkilökohtaisen ja jokaisesta kokemuksesta ostomahdollisuuden, kertoo Brad Rencher, Digital Experience Adoben toimitusjohtaja.

Yhteinen visio tulevasta

Tällä hetkellä Magenton asiakkaihin kuuluvat muun muassa Canon ja Helly Hansen. Sekä Magenton että Adoben asiakaslistoilla ovat muun muassa Coca-Cola, Warner Music Group ja Nestlé.

- Adobe ja Magento jakavat vision digitaalisen kokemuksen tulevaisuudesta. Uskomme, että tämä yhteistyö tulee olemaan loistava mahdollisuus asiakkaille, yhteistyökumppaneille ja tuotekehittelijöille, toteaa Magenton toimitusjohtaja Mark Lavelle.