Järjestelmä valikoi tuotteet, jotka kiinnostavat eniten.
A-lehtien asumisen digimedia Meilläkotona.fi testaa verkkokaupan tuotesuosittelujen sijoittelua tekoälyn avulla. Koneoppiva järjestelmä sijoittaa verkkokaupan tuotevalikoiman Meilläkotona.fin artikkelien mainospaikoille niin, että sisältö ja verkkokauppasuositus muodostavat lukijaa palvelevan kokonaisuuden, kerrotaan A-lehtien lehdistötiedotteessa.
Järjestelmä tunnistaa kuluttajakäyttäytymisen ja valikoi tuotteet, jotka tietyssä sisällössä kiinnostavat eniten ja menestyvät parhaiten.
- Koneoppimisen käyttö tuotesuositusten valikoinnissa ja yhdistämisessä sisältöön parantaa kävijäkokemusta ja sisällön merkityksellisyyttä ja tekee kävijäpolkujen optimoinnista ketterää ja tehokasta, A-lehtien Head of Analytics Antti Voutilainen sanoo lehdistötiedotteessa.
A-lehtien kumppani pilottihankkeessa on puutarhakasvien kotimainen verkkokauppa Viherpeukalot.fi. Meilläkotona.fin puutarhasisällöt tavoittavat intohimoiset puutarhaharrastajat, ja sisältöjen sesonki on maaliskuusta elokuuhun.
Verkkokauppa A-lehtien kasvualue
Verkkokauppa sekä sen asiantuntija- ja sisältöpalvelut ovat yksi A-lehtien kasvualue. Yhtiön omia verkkokauppoja ovat Finnish Design Shop Oy sekä Hyvinvoinnin Tavaratalo Oy.
Meillä Kotona tavoittaa kuukaudessa noin 750 000 lukijaa (FIAM) sisältöihin, jotka käsittelevät sisustusta, remontointia, puutarhaa, ruokaa ja diy-ohjeita. Esimerkiksi viikolla 13 sivustolla oli 390 000 lukijaa (GA).
A-lehdet on asumisen medioiden markkinajohtaja, ja Meillä Kotona yhdistää A-lehtien asumisen medioiden sisällöt koukuttavaksi ja kasvavaksi digimediaksi. Sivuston sisällön tekee toimitus, jonka painettuja medioita ovat muun muassa Avotakka, Kotivinkki, Maku, Meidän Mökki, Meidän Talo, Unelmien Talo&Koti sekä Viherpiha.