84,5 miljardin dollarin potti 11 päivässä: ”Tukeva ja hyvä kasvu”

Alibaba kertoi tuloksesta.

Useimmilla kauppiailla sinkkupäivän tarjoukset jatkuvat vielä pyhien ylitse, mutta se oikea sinkkupäivä on historiaa tämän vuoden osalta. Alibaba, joka perusti päivän teki nyt yhteenvedon kampanjan, joka oli venytetty tällä kertaa 11 päivän mittaiseksi, myynnistä ja esitteli tuloksen.

Alibaba kertoo tänään, että yhtiön alustalla kaikkiaan 290 000 tuotemerkkiä osallistui sinkkupäivän myyntiin, joista 70 000 oli mukana ensimmäistä kertaa. Tätä voi verrata ensimmäiseen sinkkupäivään vuonna 2009, jolloin siihen osallistui 27 kauppiasta.

Ilmoitus

Kaikkiaan Alibaban liikevaihto laskeutui 540,3 miljardiin yaniin, mikä on 85,4 miljardia dollareissa.

Alibaba kertoo myös, että 45 prosenttia ostoksia tehneistä henkilöistä vuoden sinkkupäiväalennuksilla on syntynyt 90-luvulla tai myöhemmin.

Kestävä kehitys on niin ikään ollut aiempaa suuremmassa keskiössä. Kaikkiaan myytiin 500 000 tuotetta, joilla on erityinen Green Product-sertifiointi ja niitä markkinoidaan erityisellä ”vihreällä portaalilla Tmallilla.

Vuoden 11.11 aikana meiltä on tullut tukeva ja hyvä kasvu, mikä heijastaa dynaamista kiinalaista kuluttajataloutta. Pystyimme myös 11.11 käyttämään voimamme alustana täyttääksemme sosiaalisen vastuumme. Vuoden kampanja on tärkeä virstanpylväs meille ja työllemme luoda kestävä tulevaisuus, Yang Guang, Alibaba Groupin johtaja sanoo julkilausumassa.