65 prosenttia suomalaisista on maksanut Klarnalla

Uusi liike mukaan joka kahdeksas minuutti. Globaalisti 60 000 uutta kauppiasta otti Klarnan käyttöönsä vuonna 2019.

Maksupalveluyhtiö Klarna jatkaa kasvuaan ja kehitys Suomessa on nopeaa. Uusien kauppiaiden määrä Suomessa on kasvanut 31 prosentilla vuonna 2019 ja nopeinta kasvu on ollut eritoten muodin, kauneuden, kodin ja matkailun alalla.

Tämän vuoden aikana maailmanlaajuisesti yli 16 miljoonaa uutta asiakasta on valinnut Klarnan maksutavakseen. Suomessa yli miljoona asiakasta on valinnut Klarnan ”maksa myöhemmin”-maksuvaihtoehdon ja 65 prosenttia suomalaisista on käyttänyt Klarnaa.

Ilmoitus

- Uskomme, että verkkokaupan tulevaisuudessa ostokokemus nousee entistä tärkeämpään asemaan ja kasvattaa asiakasuskollisuutta. On huikeaa, että yli 65 prosenttia kaikista suomalaisista on jo käyttänyt Klarnan palveluita. Suomalaiset arvostavat Klarnan palveluissa joustavuutta ja sujuvuutta, ja olemme ylpeitä siitä, että voimme yhdessä Suomen parhaiden kauppojen kanssa tarjota suomalaisille parhaan mahdollisen ostokokemuksen, Klarnan Suomen toimitusjohtaja Jani Tyyni sanoo.

 

Shoppailusovellutus suosiossa

Klarna uusi mobiilisovellus on otettu vastaan suurella mielenkiinnolla ja globaalisti se ladataan tällä hetkellä huikeat 25 000 kertaa päivässä. Suomessa se on noussut suosituimmaksi shoppailuapiksi Applen AppStoressa marras- ja joulukuussa tänä vuonna. Sovelluksen kautta asiakas voi nopeasti hallita ostoksiaan ja pitää silmällä eräpäiviä sekä tuotteiden toimituksia.

- Kaupan ala mullistuu nopeasti, ja muutosta ajavat kuluttajat, jotka vaativat yhä läpinäkyvämpiä, joustavampia ja intuitiivisempia palveluita. Pysyäkseen kilpailukykyisinä ja rakentaakseen asiakasuskollisuutta kauppiaiden pitää ymmärtää koko ostoskokemuksen tärkeys eikä keskittyä vain kaupan tekemiseen, Klarnan perustaja ja toimitusjohtaja Sebastian Siemiatkowski sanoo.

Klarna esitteli lukuja eilen julkaistussa tiedotteessa.