300 miljoonaa onlinella – B2B-jätti paljastaa supersuunnitelman verkkokaupalle

Aikoo tuplata myynnin onlinella.

Elintarvikkeiden verkkokauppa on nostanut päätään pandemian yhteydessä. Tämä on huomattu myös Arlalla, joka kertoo myynnin verkossa kaksinkertaistuneen vuoden 2020 aikana monilla markkinoilla Euroopassa.

Arlan verkkokauppaliikevaihto on jo 300 miljoonaa euroa ja nyt yhtiö ilmoittaa, että suunnitelmissa on summan kaksinkertaistaminen vuoteen 2025. Se tarkoittaa, että meijerijätti aikoo tehdä useita verkkokauppaan liittyviä rekrytointeja Britanniassa, Tanskassa, Ruotsissa, Saksassa, Alankomaissa ja Suomessa lähiaikoina.

Ilmoitus

Haluamme markkinoiden johtavaksi Euroopassa meijerituotteilla verkossa. Onlinemyynti oli kasvussa oli jo ennen koronakriisiä. Olemme tehneet sopivia teknisiä valmisteluja ja yhdistäneet vähittäiskauppa-asiakkaidemme kanssa. Pandemiassa onlinekanavista on tullut entistä suositumpia. Tämä on meille mahdollisuus kehittää tätä innovatiivista aluetta, Peter Giørtz Carlsen, Executive Vice President Arla Foods, sanoo tiedotteessa.

 

”Haluaa maksimoida saatavuuden”

Täsmällisemmin Arlan tavoitteena on, että kymmenen prosenttia yhtiön tuotemerkkien myynnistä tapahtuu netissä. Isossa-Britanniassa numero on jo 17 prosenttia, kun taas esimerkiksi Ruotsissa, Tanskassa ja Alankomaissa 6-7 prosentin välillä. Saksa tulee pahasti perässä ja verkkokaupan osuus on vain yksi prosentti. Suomen lukuja ei mainittu tässä yhteydessä.

Mutta koska yhä useammat ostavat ruokaa verkossa, Arla näkee tässä kasvumahdollisuuden ja panostaa digitalisointiin tullakseen näkyvämmäksi vaihtoehdoksi niissä vähittäiskaupoissa, jotka myyvät verkossa.

Tiedämme, että kuluttajat arvostavat myös terveellisiä ja kestäviä elintarvikkeita, kuten meijerituotteet, kun he tekevät ostoja onlinella. Haluamme siksi maksimoida meidän saatavuutemme onlinella ja näkyvyytemme vähittäiskauppa-asiakkaillemme. Uudella, kunnianhimoisella strategiallamme ja suuremmilla investoinneilla vahvistamme online-läsnäoloamme ja tarjoamme eurooppalaisille kuluttajille meidän tunnettuja tuotteitamme joukon erilaisia alustoja kautta, Peter Giørtz Carlsen sanoo.